Vil du gerne slippe for en postkasse, der er fyldt med ligegyldige reklamer, som du alligevel aldrig læser? Hvis du ikke har takket nej til reklamer, er det nemlig sandsynligt, at du modtager rigtig mange reklamer på ugentlig basis. Der er nemlig flere forskellige virksomheder, der vælger at reklamere for deres produkter på denne måde. Men det kan du undgå med Reklamer Nej Tak.
Hvad er Reklamer Nej Tak?
Hvis du gerne vil være fri for reklamer og tilbudsafviser, kan du tilmelde dig Reklamer Nej Tak. Du kan nemt og hurtigt tilmelde dig på nettet. Efter tilmeldingen modtager du et lille mærkat, som du kan sætte på din postkasse. På selve mærkatet står der Reklamer Nej Tak, og det synliggør altså, at du ikke ønsker at modtage reklamer.
Så nemt er det at tilmelde sig ordningen
Når du gerne vil tilmelde dig ordningen, skal du blot gå ind på Reklamer Nej Tak. Her skal du indtaste dit navn, adresse og andre oplysninger.
Når du har indtastet alle de nødvendige oplysninger, vil du modtage en mail. Her skal du bekræfte, at du tilmelder dig Reklamer Nej Tak, og at du altså siger nej til at modtage reklamer og tilbudsaviser.
Efter din tilmelding vil der gå 2-3 uger, før du modtager et mærkat. Mærkatet skal du sætte på din postkasse. Herefter er ordningen i gang, og du vil ikke modtage flere reklamer eller tilbudsaviser.
Selve ordningen er gældende, indtil du selv afmelder dig, eller hvis du skifter adresse.
Hvis du gerne vil modtage nogle typer reklamer
Hvis der er nogle reklamer, som du gerne vil modtage, har du mulighed for at vælge Reklamer Nej Tak+. Det er en ordning, hvor du selv bestemmer, hvilke reklamer og tilbudsaviser, du modtager i din postkasse.
Her har du altså mulighed for at tilvælge de reklamer, som du gerne vil have og fravælge alle dem, som du ikke vil modtage. Det kan måske være, at du gerne vil modtage bilreklamer, men du ikke vil modtage reklamer fra dagligvarebutikker og supermarkeder.
Hvis du også gerne vil undgå telefoniske reklamer
Det er dog ikke kun i postkasse, at du har mulighed for at undgå reklamer. Hvis du også gerne vil undgå at blive kontaktet af telefonsælgere, findes der faktisk også et Reklamer Nej Tak til telefoner.
Du kan nemlig blive medlem af det, der hedder Robinsonlisten. Det betyder, at virksomheder ikke må kontakte dig med henblik på at sælge deres varer eller ydelser.
Sig nej tak til reklamer og red miljøet
I dag er folk meget mere bevidste om bæredygtighed end tidligere. Derfor er der også flere, der fravælger reklamer og tilbudsaviser, da de mener, at det er spild af ressourcer.
Hvis du også går op i bæredygtighed, er der bestemt god grund til at fravælge reklamer i din postkasse. Stort set alle tilbudsaviser og lignende reklameformer kan nemlig også findes online. Her bliver der bare ikke anvendt noget papir til at fremstille dem.
Derfor er reklamer heller ikke ligeså nødvendige som for eksempel 20-30 år siden. I dag findes der nemlig et passende alternativ, som langt de fleste mennesker har adgang til.
Virksomheder skal respektere dit nej tak
Måske undrer du dig over, hvorvidt virksomhederne respekterer dit nej tak. Men det er de faktisk forpligtet til. Det er nemlig god markedsføringsskik at respektere kundernes nej tak til reklamer. Når du derfor påsætter et nej tak-mærkat på din postkasse, er virksomhederne altså nødt til at respektere det. Det gør de fleste virksomheder heldigvis også.
Derfor er det bestemt ikke tidsspild at tilmelde dig Nej Tak-ordningen. Den virker nemlig efter hensigten.